söndag 28 juli 2013

Hur går man ner i vikt

Sedan början av december, har jag varit ganska förbaskat fokuserat på detta "sund livsstil" sak. Jag gick för 90 + dagar är helt sockerfri. Jag har förlorat över £ 50 genom att vara fokuserad på vad jag äter, hur mycket jag äter, och vad jag inte behöver äta. Men på sistone har jag varit halka.

Det hela började i maj då mitt liv fick super galen. Jag är en lärare, så i slutet av ett läsår kan vara en björn. Så många aktiviteter, så mycket stress. Och jag började fira min födelsedag alldeles för tidigt. Men jag tänkte att släppa lös och njuta av maten var okej. Detta är en livsstil, rätt? Jag var en mycket bra tjej under julen, så varför kan inte jag njuta av mig själv under min favorit månad på året (maj)?




Tja, jag hade en viskning. Jag hade en läcker tårta. Jag hade vin och mexikansk mat. Jag åt även varm, kryddig, oljig stekt kyckling. Och det var bra. Mycket bra.
hur går man ner i vikt

Men nu, jag har svårt att komma tillbaka på rätt spår. Mina avsikter är goda, men jag har fortfarande alltför många fusk. Chips här och där. Och söta saker. I helgen var förfärlig. Jag vill inte ens erkänna hur kontrollen var jag. Men det påminde mig verkligen om den "gamla" Hollie.

Så innan jag börjar ångra allt mitt hårda arbete, är det dags att få strikt ett tag. Jag utmanar mig själv igen. Det heter "Perfect 10 Challenge." Tio dagar av strikt, disciplinerad kost och motion.

Ett. Inget socker / godis (utom frukt)
2. Inget vitt mjöl / potatis
Tre. Ät så ren som möjligt
4. Drick minst 100 oz. vatten dagligen
Fem. Hög proteinhalt
6. Låga kolhydrater (jag gillar att hålla sig under 100 g)
7. 3 + miles av promenader dagligen
8. Vikter varannan dag (arbetar på överkroppen just nu)
9. Daglig andakt tid.
10. Inga salta snacks!

Jag måste komma tillbaka till grunderna, och det är hur jag ska göra det. De vanor är redan där ... Jag behöver bara detox från allt detta skräp jag har ätit. Mina mål för sommaren är alltför viktigt för mig att röra upp nu.

I helgen, kunde jag gå och handla med ett presentkort jag fick på min födelsedag. Jag kunde gå ut ur Gap och Old Navy (två av mina favorit butiker) med söta sundresses i storlek XL. Detta kanske inte verkar som en stor sak för dig, men det är stora för mig. På Thanksgiving, var jag tvungen att köpa kläder storlek 26/28W från Lane Bryant eftersom jag åka ut på min 24W talet. Så för att kunna gå i en "vanlig" butik och få en XL eftersom XXL: s var för stor ... Det var en fantastisk känsla. Jag har aldrig i mitt vuxna liv kunnat bära en storlek L. .. och det är nästa storlek NER!

Jag kan inte röra upp nu. Jag kommer inte att göra det. 10 dagar från nu ska jag vara tillbaka på rätt spår och går framåt på den här resan. Gå med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar